Babišovo taneční představení rozdělilo Čechy na dva tábory. Příznivci jásají, odpůrci mají zase co kritizovat
Tuzemský politický rybníček ožil před říjnovými volbami do dolní parlamentní komory kampaní, ve které se snaží oslovit v jejím jazyce i generaci Z.

Obsah článku
Prázdniny se přehouply do své druhé poloviny, a i když je počasí dost vrtkavé, většina lidí si užívá zasloužený relax. V případě politické smetánky to ale na bezstarostné a hravé léto nevypadá. VIPživot připomíná, že se totiž kvapem blíží sněmovní volby a kampaně jednotlivých stran a hnutí nabírají na obrátkách. K tuzemskému koloritu tradičně patří, že právě v tomto čase víc než kdy jindy uchazeči o teplé křeslo v dolní parlamentní komoře dělají psí kusy, aby své voliče oslnili.
Expremiér ukázal zákulisí kampaně
Česko ovládnou 3. a 4. října volby do Poslanecké sněmovny. Kandiduje v nich 28 uskupení a všechny dosavadní předvolební průzkumy zatím favorizují hnutí ANO Andreje Babiše. Právě někdejší premiér by se rád do vlády vrátil. A v kampani dělá, co může, aby se to stalo skutečností. Ne každého však svými kousky nadchne. Nedávno například na svých sociálních sítích zveřejnil video ze zákulisí kampaně a ukázal se v roli fotomodela.
V perfektně padnoucím obleku a s rozjařenou tváří sedmdesátiletý Babiš dovádí na videu na song Beautiful Things od Bensona Boonea jako mladík. Prozpěvuje si, tančí, kope si s tenisovým míčkem a zdá se být nadšený. O tom, že by si tuhle situaci ale užíval, prý nemůže být řeč. „Focení rád nemám, ale když mám hudbu, fajn tým a dobrou náladu, dá se to zvládnout,“ napsal na svém instagramovém profilu k videu expremiér.
Je frajer, fešák i kašpar a bláznivý dědek
Pod příspěvkem se strhla lavina komentářů, která Čechy znovu rozdělila. Jeho příznivci nešetřili na osobu šéfa hnutí ANO pochvalami. „Borec,“ napsal jeden. „Tak má vypadat budoucí premiér. Chytrý a ještě k tomu fešák, jakože frajer,“ dodal další. Našli se ale i kritici. „To je kašpar,“ reagoval jeden z diskutujících. „Dědek se zbláznil,“ uvedl jiný. Objevili se i uživatelé, kteří mu doporučili, aby se vrátil na Slovensko, odkud Babiš pochází.

Vyjma tradičních mítinků, besed a objíždění republiky už někdejší šéf vládního kabinetu v kampaních podle webu Aktuálně stihl smažit bramboráky, řídit vlak, testovat čokoládu i rozdávat úsměvy i na festivalu Colours of Ostrava. Ten si nenechal ujít ani ministr dopravy Martin Kupka z ODS a jeho stranická kolegyně a šéfka resortu spravedlnosti Eva Decroix. Nejnověji se Babiš pochlubil akční fotkou z posilovny, kde se připravuje na srpnový výšlap na Lysou horu.
Politici útočí na mladé jejich jazykem
Přestože jeho klíčovou voličskou skupinou jsou senioři, chce oslovit i generaci Z, která se narodila po roce 2000. Třeba svým tričkem Lowkey alpha. A není sám. Obecně tentokrát v kampani politici perlí. Do jejich repertoáru najednou patří výrazy jako skibidi, low taper fade, delulu, flop, lowkey alpha nebo videa ghibli. Generace Z je ale z jejich počínání spíš rozpačitá, než že by to kvitovala s velkým nadšením. Politickou průkopnicí je v tomhle ohledu někdejší šéfka resortu financí Alena Schillerová z ANO. Její tiktokové lekce pro boomery jsou legendární.

Sklízí za ně sice částečně posměch, ale i spoustě mladým lidem přijde prostě docela cool. Trend módních animovaných ghibli fotek podle webu TN zase vyzkoušel třeba lidovecký ministr práce a sociálních věcí Marian Jurečka, místopředsedkyně STAN Michaela Šebelová nebo šéf resortu pro vědu a výzkum Marek Ženíšek z TOP 09. Politici jedou, ale horká fáze kampaně teprve nastane a je otázkou, s čím na voliče ještě vyrukují.
MMAmag.cz
1 m
udalosti247.cz
1 m
udalosti247.cz
1 m