Alice Bendová kápla božskou: Influencerství se jí vyplácí víc než herectví. Během pár minut si vydělá 150 000 Kč
Hvězdy českého šoubyznysu se umějí pořádně otáčet i na sociálních sítích. Podobně jako profesionální tvůrci obsahu umějí bravurně nakládat s placenými propagacemi.

Obsah článku
Internet je světem neomezených možností, kde se dají vydělat poměrně slušné peníze. Přišli na to i někteří čeští umělci, ze kterých se postupně stávají poměrně zdatní influenceři. Využívají svou známou tvář k propagaci nejrůznějších výrobků a služeb, což jim vynáší pěkný balík. Redakce VIP Život zaznamenala, že často jde o mnohem zajímavější sumu, než si vydělají svou původní profesí.
Na platformách to rozjíždějí známé tváře
Vydělávat na sociálních sítích může v podstatě každý, ale střední a starší generace se do toho nijak zvlášť nehrnou. Výjimkou jsou ale někteří čeští herci, zpěváci nebo moderátoři. Navzdory tomu, že jim už není dvacet, umějí to na nejrůznějších platformách pořádně rozjet. Lákají je zejména zajímavé výdělky. Řeč totiž zdaleka není jen o pár korunách.

Expertka na influencer marketing Helene Nguyen potvrdila před pár lety v rozhovoru serveru Seznam Zprávy, že příjmy tvůrců obsahu se pohybují ve vyšších řádech desetitisíců až statisíců korun měsíčně podle počtu sledujících. To potvrzuje i příklad pravděpodobně nejznámějšího a nejúspěšnějšího českého influencera moderátora Leoše Mareše. Momentálně si ale od sociálních sítí dává pauzu a podle odhadu redakce VIP Život přichází o slušný výdělek.
Půl milionu korun za instagramový balíček
Na Instagramu ho sleduje přes 1,3 milionu lidí, což mu totiž skýtá skvělý manévrovací prostor pro případné placené spolupráce s nejrůznějšími firmami. A moderátor toho umí dokonale využít a netají se tím. Před časem přiznal webu Hospodářské noviny, že za balíček dvou fotek ve feedu a dvou sérií mizejících snímků v Instastories si žádá půl milionu korun. Ze strany firem byl prý tak velký zájem, že musel zdražit.
Podobným směrem se vydala i jednapadesátiletá herečka Alice Bendová, které se také podařilo etablovat se na sociálních platformách. Hvězda filmů Špindl, Kameňák nebo Sametoví vrazi prozradila, že příjmy z herecké profese se nedají srovnat s tím, co vydělá na sociálních sítích. „Když jsem točila hodně, opravdu hodně, a nedělala jsem influencerství, tak jsem si vydělala desetinu toho, co na Instagramu. Definitivně,“ řekla v podcastu Kluci z TKM.
Ani youtubeři vůbec nezahálejí
Na instagramovém profilu ji sleduje přes čtvrt milionu lidí, čehož umí využít v rámci placených spoluprací s nejrůznějšími subjekty. Stačí fotka či krátké video a je to. „Za jeden příspěvek jsem nejvíc dostala 150 tisíc korun. Bylo to na banku. Obecně platí, že za banky, hazard a alkohol se platí víc,“ přiznala Bendová bez vytáček. Pěkný balík si vydělávají i youtubeři. Nejlépe placeným českým tvůrcem videoobsahu byl loni Jan Mariánek, který si podle magazínu Forbes vydělal za rok 33 milionů korun.
MMAmag.cz
14 h